"It's a quote that everyone try to understand..."

Sofea @ Aquaria KLCC

Wednesday, March 3, 2010


Disebabkan anak dara saya ni dah pandai tengok binatang dan mengenali nama-nama binatang, jadi sempena tahun baru cina yang lalu saya bawa dia ke Aquria pula untuk past time. Ingatkan takde la ramai umat manusia yang nak masuk tengok ikan pada hari-hari cuti begini.Tetapi sangkaan saya sama sekali meleset apabila que untuk membeli entrance ticket kena beratur under estimate time to counter dalam 45 minit. Saya takde banyak masa yang boleh dibazirkan sebegitu lama semata-mata nak tengok ikan saje. Bayaran masuk yang dikenakan juga agak mahal....sekitar 28 ringgit seorang dewasa.

Disebabkan ada counter Touch n Go tetapi kad yang saya tinggalkan di dalam kereta, saya lebih rela berpatah balik mengambilnya daripada saya berdiri tegak lebih kurang sejam sebelum dapat masuk tengok ikan. Patah balik ambil kad TnG pun makan masa dalam 13 minit sahaja.

Maka bermulalah pengembaraan keluarga ke alam dasar laut yang menarik. Satu persatu spesies ikan saya tunjukkan kepada Sofea.Mama Sofea pulak tidak melepaskan peluang mengambil post post menarik Sofea dan babanya. Tujuan utama bawa Sofea tengok ikan ni ialah supaya dia cepat mengenal spesies ikan yang ada. Jelawat, lampam jawa, kerapu, arapaima malahan jerung pun ada. Supayanya nanti senang dia pegi pasar ngan baba dan pilih ikan untuk dimasakkan....hehehe.


Disebabkan pusing sekali jer dalam underwater tank tu rasa tak puas nak tengok ikan-ikan yang ada, saya masuk skali lagi dalam tunnel. Pusing satu tunnel rasa sekejap sangat, tak berbaloi dengan harga tiket masuk ke dalam ni....ces ces....ini macam parent Sofea pulak yang enjoy tengok ikan...hehehe



Bila dah puas tengok ikan, perut rasa berkeroncong pulak. Kalau ikut hati nak je saya tangkap kerapu yg paling besar dalam kolam ni...ada la dalam 120kg.....buat kenduri pun tak abis ni...tapi jangan ajak Ayaq (my coursemate), gerenti tak cukup.....hahaha.

Kami bertiga berjalan la ke tingkat atas KLCC mencari cari restoran yang layak diterjah menurut citarasa tekak dan selera kami. Barang perlu diingat (tetapi terlewat) sebab esoknya ialah Gong xi fat choy....maka banyak restoran ditutup awal atau memang ditutup sepenuhnya.Madam Kwan, Little Penang Village antaranya yang ditutup. Ada satu restoran Arab, bila saya lalu sebelah pengunjung yang sedap makan mandi lamb, rasa teruja la pulak....dalam hati tertanya tanya jugak brape hengget kene ketuk kalau aku mentedarah kat restoran ni????....sedap nafsu dah tak blh tahan, saya pun masuk ke restoran arab tersebut.  Tanya pada waiter apa yg boleh saya order....dia kata ada lunch buffet...mandi rice...perghhhh...dalam hati dah terdetik,"Mantap....". Tiba tiba dia cakap lagi setengah jam nak tutup dah restorannya. Apa kejadah restoran arab ni ....dia bukan celebrate CNY pun.....bukan dia kene sediakan yee sang pun.....haram jaday punya restoran. Takkan aku nak makan punye laju....30 minit kene bayar dan blah.....tu nia seng.......saya blah!

Ajak mama Sofea pergi makan mandi lamb dekat restoran arab di Jalan Damai....lagi pueh hati. tempat yang selalu saya kunjungi bila tekak terasa nak mkn Arab cuisine....amik kau....dapat makan dalam private room lagi.....meja dining punya la besaq, kami makan bertiga je.....

3 minutes seater

Tapi sebelum kluar dari KLCC, baba sempat bawak  Sofea masuk butik Harley Davidson yang baru dibuka. Ada sorang awek sale yg keje dlm butik tu agah-agah Sofea lantas Sofea pun menunjukkan skill mesra dia...terus nak didukung oleh awek yang berambut ala ala penyapu jerami....hehehe...tapi baik budaknya. Bakal naik pelamin hujung tahun nanti....pandai Sofea bg peluang baba kenal awek tu....hihihi....my daughter!

Nampak ke minah ni????

0 comments:

Post a Comment