"It's a quote that everyone try to understand..."

Kasih Ayah

Wednesday, February 24, 2010
2 minggu yang lepas saya keluar ke Alamanda bersama isteri dan anak. Hajatnya ialah untuk makan malam di luar dan berjalan-jalan sementelahan ada sedikit masa yang berharga. Jika tidak saya akan lebih ke arah berbasikal sahaja. Jadi untuk mengambil hati 'peneman hidup' dan anak manja seorang ni, dirajin rajin kan jugak la keluar pada malam tersebut.

Rasanya seperti dah setahun tidak berkunjung ke Alamanda.Sedikit sebanyak ada la jugak perubahan dalam Alamanda. Ada kedai baru, ada restoran baru...restoran yang diminati dah tutup.Terdapat sebuah restoran nasi padang di sebelah restoran Penang Village, tapi kini shop lot tersebut dah kosong.Kami sekeluarga meluangkan masa di sebuah restoran masakan Thai. Saya memesan tom yam meehun bersama air jus buah manakala isteri saya memesan nasi putih berserta tomyam campur...(kata nak diet tapi balun nasi plak)....ada sepinggan kangkung belacan, telur dadar and so on yang dah tak ingat.

Sebelum tu sempat saya membawa anak dara saya ni masuk ke kedai video mencari movie Ice Age. Masa preview filem ni dalam kedai Seng Heng bukan main suka dia tengok mammoth dlm cerite tu. Jadi saya pun belikan anak saya Ice Age. Tak cukup satu movie, dia capai filem Dunbo dengan K-Force....takde pulak yg VCD.Semua nya DVD saje....kopak duit papa....takkan anak je nak tgk movie, saya pun nak tgk movie jugak. Jadi saya pun ambil la cerite Papadom dan 2012.

Nak dijadikan cerite blog kali ni, tajuk blog saya ni lebih kurang macam sinopsis cerite Papadom.
Sebuah kisah komedi ringan sekeluarga di mana Saadom seorang usahawan restoran nasi kandar berjaya terpaksa menjaga dan mendidik anak gadis tunggalnya untuk memenuhi wasiat isteri yang telah meninggal dunia.

Yang membuatkan saya agak terharu dalam cerite ini ialah babak-babak akhir dimana Saadom sanggup meninggalkan kehidupan mewah dan menjadi tukang kebun di kolej tempat anaknya belajar semata-mata mahu memastikan anaknya selamat dan tidak dianiaya. Kemudian Saadom telah dianggap sebagai perogol lalu dipukul....kesian Saadom.

Lepas abis cerite Papadom saya pun tido....

2 comments:

Siti Fatimah Says:
24/2/10 08:10

wah dh berwajah br blog ko...

ko marah aku lg ke kelah. ehehehe

Unknown Says:
24/2/10 12:45

Lama dah aku tukar template blog ni tut.ko je lupa nak jengah kot....aku mana ada update slalu blog ni.

hehehe.....apsal lak aku nak marah kat ko?

Post a Comment