"It's a quote that everyone try to understand..."

Memancing Di Kelong Paradise,BNO

Friday, November 13, 2009

When the sun set, the stars shower start.

Setiap minggu jantung aku ni bekerja keras pam darah seluruh badan bila kayuh basikal. Kekadang terasa penat pulak nak berkayuh, tapi tak dinafikan gian kayuh akan muncul bila dah lama tak kayuh. Kali ni gian mancing pulak datang. Minggu ni aku dengan sepupu aku pergi melepaskan gian di Kelong Paradise, Sabak Bernam. Perancangan dah diatur rapi sebulan yang lalu dengan geng-geng sekolah sepupu aku ni.

Actually geng sekolah sepupu aku ni pun geng sekolah aku jugak. Semua old boys teknik Ipoh tahun 87-88. Aku pulak old boys tahun 97-98. Gap umur aku dengan sepupu aku ni 10 tahun. So kirenye aku pergi mancing kali ni dengan super duper senior aku la.Gambar sebelah ni  la Old Boys SMT Persiaran Brash, Ipoh. Yang baju biru Kamal, sepupu aku, baju putih aku tak ingat namanye...officer di MBSA,baju hijo  Yusli, kontraktor, baju hitam tu pun aku tak ingat namanye, last but not least, yang pakai topi koboi dok tengah laut, Aku...panaih gila tu pasai suka pakai topi koboi bila pi mancing.






Hehehe......wak misai dah naik.Tangkapan pertama naik dengan berat dalam 900gram. Takde hal, sembilang pun sembilang la.Buat kari pun sodap......







Kamal, bersyukur la dengan rezeki yang ko dpt kali ni. Ni kalau kene goreng ni dah tinggal besar kuku je ni....hahahaha.Takpe, masuk kan je dalam ice chest...bawak balik tunjuk kat anak.






Ingat bila mlm ada la jenahak sambar mata kail aku, rupanye wak misai jugak yg nak makan...takpe,aku masukkan jugak dalam ice chest.Biar Sofea tengok ikan yang bapak dia tangkap.




Penat ah tunggu ikan tak nak mkn, aku pun pegi  makan...pastu tido. Sedap betul tido tengah laut ni.Sejuk sampai ke tulang sum-sum. Kene pulak angin sepoi-sepoi tiup ke muka....adusssss....pastu mimpi antu air kacau.....awakaka padan muka aku. Pastu aku masuk dlm tido kat depan tv sebab ari ujan.


Masa tengah tunggu bot nak balik, baru la air cantik sampai. Time ni la pulak ikan bawal pisang ni main kat depan kitorang.Kamal pun tak blh tahan. Joran yang dah dibungkus rapi dibuka semula semata-mata nak tackle bawal ni. Alhamdulillah dapat jugak sekor. Aku tumpang bergambor je.....Credit to Kamal.Sebelum balik ice chest ada banyak air 100Plus daripada ikan.Sampi rumah ice chest penuh dengan sotong, ketam dan  udang......hehehe.....terror tak aku gi mancing.

0 comments:

Post a Comment